גוגל או פייסבוק? איזה אפיק פרסומי יעיל יותר לעסק שלי
מה ההבדל בין פרסום בפייסבוק לעומת גוגל אדוורדס?
רבים שואלים איזה אפיק פרסומי יותר יעיל, האם גוגל ( PPC - pay per click) או פייסבוק (PPC-pay per click).
יש הרבה יתרונות וחסרונות לכל אחת מהשיטות. בטיפ זה אסקור את האופציות השונות ומה יש לקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה לשיווק אונליין.
גוגל PPC יתרונות
מביא יותר תנועה כללית.
קיימת מערכת בקרה שמאפשרת לקבוע מטרות ולבצע מעקב אחר יעילות הקמפיין בקלות (Google analytics).
יותר סיכויי צפיה במודעה ע"י קהל מגוון שכן מגוון אתרים מציגים מודעות גוגל.
ניתן לבצע אינטגרציה עם קמפיינים של יוטיוב שאתה מריץ.
גוגל מאפשר re-targeting, לקוחות שכבר ביקרו באתר יצפו במודעה גם כשהם באתר אחר.
קצב הקליקים CTR- click through rate הוא 0.4%, פי 10 מפרסומת בפייסבוק.
חסרונות
עלול להיות יקר.
אין אפשרות להציג את המודעות רק לחתך של קהל היעד, כגון גיל ותחומי עניין של הלקוחות להם אתה מפרסם.
מתחרים יכולים להקטין את התקציב שלך ע"י הקלקה על המודעות שלך באופן רציף...
מחיר גבוה עבור מילות חיפוש תחרותיות כך שלעיתים לא תשיג את המטרה בטווח הארוך.
מערכת ניהול מורכבת, עדיף שתהיה מנוהלת ע"י מומחים, מהווה בעייה עבור בית עסק עם תקציב נמוך.
פייסבוק PPC יתרונות
מאפשר פילוח מקסמלי לקהל ממוקד היות שמדובר ברשת חברתית: מין, טווח גילאים, שפה, מיקום בעולם, תחומי עניין ועוד.
פחות הגיוני שמתחרים ינגסו מהתקציב שלך כיוון שהמודעות מופיעות על דפים פרטים ולא בדפים מסחריים.
חסרונות
תחום המעקב והסטטיסטיקות פחות מפותח.
ממשק הפייסבוק לא תמיד הכי ידידותי.
לא אופציה אידאלית עבור B2B (עסקים לעסקים), כן טוב עבור B2C (עסקים לצרכנים).
לקוחות מעדיפים להשאר בפייסבוק ולא להיות מועברים לדפי אינטרנט חיצוניים, לכן רצוי שעמוד הפייסבוק העסקי שלך יהיה מתוחזק ברמה גבוהה
לא ניתן לראות את הפרסומות במובייל...
המודעות עולות באופן עצמאי ללא חיפוש אקטיבי של מילות חיפוש.
קצב הקליקים CTR- click through rate הוא נמוך משמעותית מגוגל – ייתכן שזה בשל העובדה שקהל הלקוחות פחות נגיש למודעות ברשת חברתית מאשר כאשר גולש באתרים שונים.